Stichting Muziekonderwijs Leiderdoep
De uitdaging
Als klassieke muziekschool gevestigd in een bijgebouw worstelde stichting MOL met de eigen identiteit. Door de jaren heen is de concurrentie van nieuwe popschool initiatieven steeds groter geworden. De school was niet goed zichtbaar op de plaatsen waar deze doelgroep zich bevond en had door het oudbollige image problemen om jongeren aan zich te binden.
Propositie
Samen hebben we alle communicatie mogelijkheden van de school in kaart gebracht. Vanaf hier zijn we te begonnen met het renoveren van de belangrijkste middelen namelijk de huisstijl en de website. Daarnaast is de muziekschool verhuist naar een nieuw onderkomen waarin meer mogelijkheden waren om de ruimtes een eigen gezicht te geven. En buiten het pand meer zichtbaarheid gecreeerd kon worden door middel van vlaggen en artworks op de buitenmuren. Door bijvoorbeeld regelmatig uitvoeringen te organiseren in de regio wordt ook de zichtbaarheid verder vergroot.
Tagline
Daar zit muziek in
Merkstrategie
Visuele identiteit
Website
Social Media
Internet marketing
Jaar 2019

